>
facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close
loading...

[EKSKLUSIF] Pak Nil Akhirnya Dedahkan Perangai Sebenar Azwan ALi?

--Letakan kode unit adsense hasil parse disini--
[EKSKLUSIF] Pak Nil Akhirnya Dedahkan Perangai Sebenar Azwan ALi?  | Azwan Ali atau lebih dikenali sebagai Diva AA, sekali lagi dihimpit kontroversi apabila dengan lantangnya memaki hamun peminat walaupun salah faham yang kecil.

[EKSKLUSIF] Pak Nil Akhirnya Dedahkan Perangai Sebenar Azwan ALi?

Tidak cukup dengan itu, dia turut menempelak artis-artis yang tampil menasihatinya tentang isu tersebut.

Berbeza dengan sahabat lama Diva apabila tampil menceritakan tentang kebaikan yang Azwan ALi yang patut kita sedari.

Pak Nil atau Datuk Aznil Hj Nawawi melalui laman instagramnya memuatnaik status yang memohon untuk orang ramai supaya tidak memaki hamunya malah berkongsi tentang kebaikan yang diperoleh di sebalik insan bernama Azwan Hj Ali.


Selamat berangkat menunaikan ibadah umrah sahabatku @divaazwanavazz Bertuah sungguh insan ini kerana sering dijemput Allah ke rumahNya setiap kali Ramadhan. Dalam kekurangan kita sebagai hambanya, Allah sahaja yang tahu kelebihan insan ciptaanNya. Kita yang menghina seseorang insan itu, cuba lihat di dalam diri kita, adakah kita mendapat kelebihan dan keistimewaan seperti itu? Kita senang menghina seseorang sedangkan Tuhan jadikan dia sebagai dugaan untuk kita. Bersabar kah kita dengan dugaan sekecil itu dan betapa ia menilai hati, minda dan mulut kita? Kalau tiada insan bernama Azwan Ali, dapat kah kita belajar dari kesilapan dan kekurangannya? Bersyukurlah dengan insan seperti dia kerana dia, kita banyak kutip pengajaran yang sangat bernilai. Doakan yang elok2 aje sebab pastinya adanya hikmah yang tersembunyi. Cuba tanya, adakah kejadian yang diturunkan itu satu ujian untuk Azwan atau untuk kita yang terlibat mengutuknya? Di sepuluh malam terakhir dan sepuluh hari terakhir Ramadhan, saya haramkan anda menurunkan komen negatif pada posting ini! Doakan yang elok2 untuk sahabatku Azwan Ali agar dia dan kita dapat bertemu Lailatul Qadar yang dijanjikan Allah SWT. Untuk pengetahuan, Azwan lah orang yang tidak pernah lupa mendoakan Paknil, keluarga paknil dan kesihatan ibu Paknil Norbaiti bila berada di tempat mustajab di Baitullah. Ramai yang maklum keadaan ibu Paknil yang uzur sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Sebelum berangkat ke tanah suci, Azwan pasti tanyakan nama penuh ibu paknil untuk diangkatkan doa di hadapan pintu Kaabah dan di Raudah. Maafkan aku juga sahabat jika aku pernah mengumpat, menyakiti dan mengasari mu. Selamat pergi dan kembali dengan kemenangan. Amin.
A photo posted by YG PROMOTE IG AKAN DIBLOCK!!! (@aznilnawawihm) on

0 Response to "[EKSKLUSIF] Pak Nil Akhirnya Dedahkan Perangai Sebenar Azwan ALi? "

Post a Comment