>
facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close
loading...

(PERINGATAN KAUM WANITA!!) Jangan Lakukan Ini Semasa Haid.

--Letakan kode unit adsense hasil parse disini--
Assalamualaikum semua.

Diharap artikel ini dapat memberi peringatan kepada semua kaum wanita. Perkara-perkara di bawah ini dinasihatkan supaya jangan dilakukan semasa anda sedang haid. Kalau boleh dihindarkan sama sekali.
Wanita, Petua Wanita, Haid

Diantaranya :

1) Jangan minum air soda dan kelapa semasa anda haid. Dan juga elakkan meminum ais batu kerana ais ketul akan mengakibatkan darah haid tidak akan keluar akan akan berkumpul pada dinding rahim anda. Apabila ini berlaku kemungkinan akan menyebabkan Cyst @ Ketumbuhan dan juga Kanser Rahim.

2) Jangan makan timun semasa haid kerana getah yang terdapat di timun boleh mengakibatkan sisa-sisa haid anda akan melekat pada diinding rahim.

3) Semasa haid pori kulit kepala amda akan terbuka, jangan sesekali meramas kepala anda kerana dikhuatiri angin akan masuk ke dalam kepala anda. Apabila angin memasuki kepala anda ianya adalah sangat berbahaya.

4) Ketika sedang haid anda juga dinasihatkan supaya mengelakkan dari diri tercedera samada terluka pada tubuh badan, terjatuh ataupun terhentak terutama di bahagian perut. Ini boleh mengakibatkan muntah darah ataupun luka dalaman terutamanya di bahagian dalam rahim akan terluka.

Mungkin juga para wanita terlepas pandang tentang keburukan amalan di atas ketika haid. Jadi kepada semua wanita sekalian diharap tolong SHARE kepada kawan-kawan anda supaya amalan-amalan di atas dapat dihindari.

Sayangilah kesihatan anda.

0 Response to "(PERINGATAN KAUM WANITA!!) Jangan Lakukan Ini Semasa Haid."

Post a Comment