>
facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close
loading...

Dituduh Ciplak design Tudung Sugarscarf, Ini Respon Sinis Dari Neelofa.

--Letakan kode unit adsense hasil parse disini--
Dituduh Ciplak design Tudung Sugarscarf, Ini Respon Sinis Dari Neelofa


Perang hijab di media sosial. Masing-masing ingin mempertahankan rekaan tudung masing-masing. Di mana tujuan asal perniagaan sebenarnya?

Untuk rekod, ini bukan kali pertama Neelofa ditudug menciplak rekaan tudung. Sebelum ini pihak Sastrahijabs juga mendakwa perkara yang sama. Namun isu tersebut terus suram.

Terbaru, pihak Sugarscarf pula mendakwa Naelofar Hijab menciplak rekaan mereka. Tidak mengambil tindakan undang-undang, pihak Sugarscarf hanya melancarkan perang di IG mereka.

Namun sebagai usawahan yang profesional, kami tabik spring dengan Neelofa.
Sekiranya produk yang dinyatakan sudah dipatenkan oleh pihak tertentu, sila kemukakan bukti. Setahu kami produk ini belum berpaten atau menjadi hak milik mana-mana syarikat.

Jika pihak itu merasakan yang mereka mempunyai bukti yang kukuh, adalah digalakkan supaya hal ini dapat dikendalikan secara lebih profesional dan bertindak melalui saluran yang betul dengan meminta peguam mereka menulis secara rasmi atau berhubung terus dengan ‘team’ perundangan syarikat kami.       Saya telah menyatakan dengan baik, kepada individu tersebut (pengasas Sugar Scarf) apabila beliau menghubungi saya secara peribadi agar terus berhubung dengan peguam syarikat agar perkara ini dapat dileraikan dengan rasional dan lancar.       Malangnya, cadangan saya itu tidak diendahkan. Pihak itu memilih untuk terus mengeruhkan keadaan di media sosial.
Bukan ingin memihak kepada sesiapa, jika sebelum ini pihak Sugarscarf pernah memuatnaik beberapa dokumen yang berkaitan dengan hakcipta dan ID, baru-baru ini dokumen tersebut telah pun dipadam dari akaun IG mereka.

 Pendapat kami, perkara seperti ini haruslah diselesaikan dengan cara yang baik.

Kagum dengan bangsa lain yang berniaga. Sentiasa membantu mereka yang saling

0 Response to "Dituduh Ciplak design Tudung Sugarscarf, Ini Respon Sinis Dari Neelofa."

Post a Comment