>
facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close
loading...

KISAH BENAR!! AYAT ANAK SULONG INI YANG MEMBUAT IBUNYA TERSENTAP

--Letakan kode unit adsense hasil parse disini--
Setiap ibu bapa mesti nak luangkan lebih masa dengan anak-anak.Tapi kadang2 masa dan keadaan membuatkan kita sebagai ibu bapa ni secara tak sengaja mengabaikan mereka.Bukan kita sedar tapi mereka sendiri dapat rasa.Sampai mereka sendiri bersuara baru la kita terseda kat mana silap kita.


Macam yang dikongsikan oleh Nadia Hazmi di facebook nya.Tentang anak sulung nya yang teringin nak bermanja dan dibelai .Jom baca kisahnya..

sayang sang putera sulung..

maghrib td.. lpas mama bebel2 dia.. suruh stop main dgn kucing..
mama: rayyan... pg wuduk n solat..
.... rayyan pun melangkah dgn penuh malas..
rayyan: hurrmmm... kan seronok kalau ayen dpt jd kucing...
mama: laa... knapa plak.. malas nak solat la tu.. cpt! nti habis waktu..
rayyan: best jd anak kucing tu.. cuba mama gi tgk kt blkg sofa tu.. dia tido gulung2 dgn mama dia... mesti seronok..
mama: knapa.. ayen nak tido mcmtu jgk ke dgn mama dgn adik.. (sbb dia dh trained tido blk sendiri start masuk darjah 1 hrtu)
rayyan: ye la.. ayen suka tido ramai2.. penuh2...
mama: alaa.. siannye.. nanti dh cuti sekolah ayen blh la tido dgn mama n adik.. ni ayen nk kena bgn awl pagi.. kalau tido dgn adik.. nti adik jaga jgk time ayen bgn.. penat la mama..
pelan2 dia dtg baring kt paha mama... br hati tersedar lama dah mama xbelai dia sejak ada adik.. sambil belai2 rambut dia.. pujuk pelan2 suruh g solat dulu.. dia pun pegi.. mama urus n suap si adik makan..
stgh jam lpas tu adik cari abang nak ajak main lego.. xjumpa2.. mama pun br teringat dan cari la satu rumah.. teringat dia ckp psl kucing blkg sofa.. bila pg cek.. ya Allah.. anakku... tertido kt celah sofa..menumpang kasih mak kucing plak tu... 😭
kesian putera sulung.. baru mama tersedar dia kurang perhatian... kurang belaian.. kurang dimanjakan sejak ada adik.. dulu masa dpt adik pertama.. arwah ryfael, si abg br masuk 1 tahun.. adik tak brapa sihat.. dia dah blajar beralah.. dia abg plg penyayang.. bila hilang adik selamanya.. dia lah org yg plg terkesan.. skrg dah nak masuk 7thn umurnya.. Allah hadiahkan dia adik rayhan pengubat rindu dan sunyi..
tp kelemahan mama sendiri... sampai si abg terasa hati.. teringat kt diri sendiri.. jd anak sulung.. mmg byk bekorban.. byk mengalah.. jauh dr dimanja2.. waktu dh besar ni..sejak jd kakak.. last rasanya ada peluk mak dlu masa kt ijn.. masa tu doktor ckp ryfael dah xde harapan.. mungkin itu yg dia rasa...
bahasa anak2 ni indah.. dia tak reti nak luahkan dgn kata2.. dia gambarkan dgn metafora.. dgn non verbal language.. yg kita mak2 ni kena faham..
rayyan,

mama janji xkn bg abg terasa hati lg.. dah besar nanti abg bleh baca post ni.. this I promise u.. i'm sorry my prince.


0 Response to "KISAH BENAR!! AYAT ANAK SULONG INI YANG MEMBUAT IBUNYA TERSENTAP "

Post a Comment