>
facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close
loading...

PENTING!! Bahaya Berdengkur Dan Cara Mengatasinya.

--Letakan kode unit adsense hasil parse disini--
PENTING!! Bahaya Berdengkur Dan Cara Mengatasinya.

Anda @ suami berdengkur? Berdengkur adalah satu penyakit yang boleh dikatakan bahaya juga yer. Kalau pasangan anda berdengkur dan tentu merimaskan dan mengganggu keseronokan kita tidur. Seseorang yang berdengkur boleh mengalami menyebabkan mengantuk pada waktu siang hari. 
Tips Elakkan Berdengkur
Manakala ianya juga boleh mengakibatkan sakit kepala, keletihan, kelesuan, perasaan cepat marah, kerap bangun malam, masalah penumpuan dan kurang daya ingatan. Apabila sampai satu tahap yang paling membahayakan ialah mudah tertidur semasa memandu terutama ketika perjalanan jauh atau sedang menunggu di simpang lampu trafik.

Jom kita baca tips menghilangkan dengkur semasa tidur:

1) Cuba pelbagaikan jenis-jenis bantal.


Cuba cari bantal yang sesuai dengan menggunakan pelbagai bentuk dan saiz bantal. Kalau nak beli ok gak tapi mahal sikit laa...

2) Menggunakan Nose Strip

 Nose strip @ jalur hidung amat berkesan dan harganya amat murah. Dipakai semasa hendak tidur dan amat mudah cara memakainya. Nose strip ini membuka rongga hidung dan memudahkan pengaliran udara tanpa sekatan.

3) Menyanyi dengan kuat

Apabila anda menyanyi dengan kuat ini adalah merupakan senaman otot bagi mulut anda. Cuba menyanyi dengan penuh berlagu dan emosi. Walaupun suara anda tidak mematuhi piawaian seorang penyanyi, sumbang dan tunggang langgang itu belakang kira. Yang penting anda dapat senaman oto mulut anda dan dapat mengurangkam tahap berdengkur anda.

4) Akupuntur

Pergi cari mana-mana pihak yang berdaftar untuk mencuba teknik akupuntur ini.

Semoga dengan perkongsian ini akan dapat mengurangkan tahap dengkuran anda yang agak mengganggu semua penduduk taman anda. Jiran suka bini anda pun suka tidur sebelah anda. Hehehe.

0 Response to "PENTING!! Bahaya Berdengkur Dan Cara Mengatasinya."

Post a Comment